Focus and Scope

CIENCIAS MARINAS is a fully bilingual journal that publishes original papers on research in all areas of marine sciences. All papers submitted are peer-reviewed and are published in Spanish and English.

Peer Review Process

The peer-review system of CIENCIAS MARINAS is designed to enrich the scientific discussion and exchange process, and to make sure that all published materials are good, original science.

El sistema de arbitraje de CM está diseñado para enriquecer los procesos de discusión e intercambio científicos, y para asegurar que todos los trabajos publicados satisfagan los criterios de la buena ciencia y sean inéditos.

Publication Frequency

The journal is published quarterly. Special issues may appear upon request of recognized scientific institutions after acceptance by the Editorial Committee.

Open Access Policy

The articles published in Ciencias Marinas are freely available to the public immediately after publication, and they can be downloaded, stored, and distributed so long as proper credit is attributed.

Legal statement

CIENCIAS MARINAS es una publicación trimestral (marzo, junio, septiembre y diciembre), editada por la Universidad Autónoma de Baja California, Carretera Transpeninsular Ensenada-Tijuana No. 3917 Fraccionamiento Playitas, C.P. 22860, Ensenada,B.C. Tel.(646) 174-4601, www.cienciasmarinas.com.mx, acabello@uabc.edu.mx. Editor Responsable: Dr. Alejandro Cabello Pasini. Reserva de Derechos al Uso Exclusivo No. 04-2013-121211543300-203, ISSN: Está en trámite, ambos otorgados por el Instituto Nacional del Derecho de Autor. Responsable de la última actualización de éste Número, Revista Ciencias Marinas,UABC, Dr. Alejandro Cabello Pasini, Carretera Transpeninsular Ensenada-Tijuana No. 3917 Fraccionamiento Playitas, C.P. 22860, Ensenada,B.C., fecha de última modificación, diciembre 2014.

Open Access

The articles published in Ciencias Marinas are freely available to the public immediately upon publication, and they can be downloaded, stored, and distributed so long as proper credit is attributed. The authors retain proprietary rights other than copyright, and the right to use all or part of their articles in future works of their own.

Los artículos publicados en Ciencias Marinas están disponibles al público de forma gratuita desde el momento en el que se publican, y se pueden descargar, almacenar y distribuir siempre y cuando se atribuyan los créditos pertinentes. Los autores se reservan los derechos de propiedad excepto los derechos de autor, y el derecho de utilizar todo o parte de sus artículos en sus trabajos futuros.